Lapszámok 2014
3. szám

Birtalan Orsolya:
Nemzetközi verseny és tudománykommunikáció


Kivonat

Az Odooproject a Solar Decathlon Europe 2012 versenyen Kommunikáció és társadalmi felelősségvállalás kategóriában is versenyzett. A versenyre való készülés során azonban a befogadó közeget, az alapvető társadalmi jelenségeket elemezve olyan megfigyelésekre tettünk szert, amely túlmutatott az innováció illetve a kutatások, kutatási eredmények kommunikációján, és felhívta a figyelmünket arra, hogy valójában bármilyen tudás kommunikációja alapvető, beágyazott társadalmi értékek tisztázása híján nem éri el célját. Ma már kijelenthetjük, hogy a projekt egyik igen fontos célja, hogy a tudományt, a tudást, az oktatást, a kutató-fejlesztő munkát népszerűsítse, a társadalmi attitűdöket olyan irányban próbálja meg befolyásolni, hogy a tudás egy mélyebben beágyazott pozitív értékké váljon. A kommunikációt tehát úgy kell felépíteni, hogy eszközként leginkább ezt az attitűdváltozást, mint célt szolgálja, és akkor lehet eredményesnek, sikeresnek tekinteni, ha legalábbis valószínűsíthető, hogy egy későbbi attitűdváltozáshoz ez a projekt is hozzájárult. Ez az észrevétel úgy gondoljuk, hogy egy folyamat kezdete lehet, és szükségesnek véljük, hogy kutatási, oktatási oldalról is vita induljon a tudománykommunikáció szükségességéről.

Kulcsszavak: tudománykommunikáció, innováció, kutatási eredmények kommunikációja, társadalmi értékek, attitűdök, kutatás-fejlesztés, diákprojekt


A teljes cikk letöltéséhez be kell jelentkeznie!
A kiadvány/teljes cikk anyagát csak regisztráció illetve belépés után olvashatja.
facebook
background background background background background background