Lapszámok 2014
5. szám

Patonai Dénes DLA:
Kell-e, hogy az építőmérnök hallgatók tervezést tanuljanak?


Kivonat

Kérdésfeltevésre, hallgatóktól és oktatóktól hallható ellenérv a következő: az építőmérnök hallgatók oktatásában a tervezés és annak oktatása idegen test, nagy idő-ráfordítási igénye felesleges és a szakmai tudást kellően megalapozó tantárgyaktól veszi el az időt. Ez hátráltatja a speciális tudást megkövetelő, a mai kor igényeihez jobban alkalmazkodó ismeretek elsajátítását.

Mérnöki problémák megoldásának két módszere lehet: Első a mérnöki megoldások, amikor a mindennapi gyakorlatban felmerülő problémákat szakszerűen, hibamentesen, a kor igényszintjének megfelelően, racionálisan kell megoldani. A másik megoldási mód a tudományos, mikor nem feltétlenül a mindennapi igényekhez igazodó, hanem sokszor elvont problémákat kell elemekre bontva megoldani. A mindennapi életben ez a két módszer nem válhat ketté és nem lehet egymástól független, sőt ellentétes módszer, hanem egymást kiegészítő, a határokat elmosó módszereknek kell lennie.


A teljes cikk letöltéséhez be kell jelentkeznie!
A kiadvány/teljes cikk anyagát csak regisztráció illetve belépés után olvashatja.
facebook
background background background background background background